RETAIL
Verhogen van het bonbedrag per klant
Behavior: winkel en kassapersoneel stapt directer op de klant af, gaat het verkoopgesprek met de klant aan en suggereert bijverkopen aan de klant
Business: verhoging van de omzet met ongeveer 10%
2 winkelmanagers en 1 kassamanager onder leiding van een vestigingsmanagers en ca 50 medewerkers zijn meetbaar en zichtbaar in beweging
DEFENSIE
Borgen van lean gedrag (5S)
Behavior: houden aan de reeds gemaakte (lean)-afspraken rondom orde en netheid op de werkplek
Business: minder tijd kwijt aan zoeken naar materialen, meer overzicht, hogere productiviteit
5 onderhoudschefs, onder leiding van een tactisch manager en ca 50 medewerkers zijn zichtbaar en meetbaar in beweging
FOOD
Ontwikkelen safe behavior
Behavior: operators houden zich aan protocollen en afspraken rondom veilig werken. Bij grijze gebieden zijn zij transparant naar collega’s en teamleider over keuzes die gemaakt hebben om veiligheid, kwaliteit en productiviteit goed te balanceren. Ontwikkelen van een cultuur waarin veilig gedrag de basis is
Business: verlaging van ongevallen en bijna-ongevallen
Tactisch management team en operationele leiders en operators zijn zichtbaar en meetbaar op dit onderwerp in beweging
ZORG
Verbeteren van kwaliteit van werken
Behavior: team van medewerkers (verzorgenden) hebben een dagelijks moment (aan een verbeterbord) waar stapsgewijs knelpunten in de operatie worden gedetecteerd, grondoorzaken worden onderzocht, oplossingen worden gezocht, uitgeprobeerd en geborgd.
Business: vergroting van patienttevredenheid en productiviteit
Teamleider, Leancoach en teamleden zijn zichtbaar en meetbaar op dit onderwerp in beweging
ZORG
Verhogen van compliance
Behavior: verpleegkundigen houden zich aan de protocollen op het gebied van handhygiëne. Zowel voor wat betreft het aantal momenten van wassen, als de grondigheid van wassen.
Business: vermindering (van de kans op) kruisbesmettingen
6 Teamleiders en ca 100 verplegenden zijn zichtbaar en meetbaar op dit onderwerp in beweging
RETAIL
Verhogen van de NPS
Behavior: servicemonteurs staan klanten klantgerichter te woord, maken beter contact met de klant, houden de klant beter op de hoogte tijdens de service
Business: verhoging van de NPS met 8% (85 naar 92)
2 teamcoaches, onder leiding van een regiomanager en ca 40 medewerkers zijn zichtbaar en meetbaar in beweging